W ostatnim tygodniu nasi uczniowie uczestniczyli w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym NBP Złote Szkoły. Tematem przewodnim ostatniej edycji programu był temat ,,Poznajemy bank centralny”. W ramach pierwszego zadania – lekcji z ekonomią uczniowie klasy 7 i 8 uczestniczyli w interdyscyplinarnych zajęciach ekonomicznych, łączących tematykę ekonomii z historią, WOS, językiem angielskim i muzyką. Lekcja miała interdyscyplinarny charakter łącząc historię banków z współczesnymi zadaniami banków centralnych, w tym Narodowego Banku Polskiego. Uczniowie poznali także podstawowe pojęcia ekonomiczne w języku angielskim, a także rozwiązywali zadania interaktywne przygotowane przez nauczycieli.
Drugim zadaniem projektu była ,,Debata szkolna”. W zajęciach uczestniczyli uczniowie klasy czwartej, piątej i szóstej. Wszyscy jeszcze raz zapoznali się z historią pieniądza, poznali działalność NBP, który pełni rolę banku centralnego. Dowiedzieli się też jak wygląda proces emisji banknotów. Na zakończenie zajęć w dyskusji za i przeciw poznali podstawowe pojęcia ekonomiczne.
Trzecie zadanie realizowane w projekcie to „Warsztat uczniowski”, który polegał na
wykorzystaniu metody gry terenowej. Ponieważ pogoda nie zachęcała do gry w terenie nasi uczniowscy eksperci od ekonomii mieli swoje stacje zadań w bibliotece, jadalni, pracowni przyrodniczej i świetlicy. Cztery zespoły w wyznaczonym czasie rywalizowały w zakresie wiedzy o banku centralnym i procesach ekonomicznych.
W grze wykorzystano karty pracy, schematy, mapy i krzyżówki.
Zadania, z którym zmierzyli się uczniowie:
1.Finansowa instytucja kredytowa.
2. Odliczenia od dochodu na rzecz państwa.
3. Specjalista ds.zarządzania.
4.Pieniądze pożyczone na procent.
5. Wpłacasz pieniądze do banku na wysoki ….
6. Instytucja, w której hurtownicy kupują i sprzedają, zawierają transakcje i podpisują umowy.
7. Osoba uznana za niezdolną do spłaty długów.
8.Jednostka monetarna państwa.
9. Bank ,,malucha”
10.Kraj banków
11.Spadek wartości pieniądza
12.Pieniądz papierowy
13.Dobrze prosperująca firma osiąga ….