Zespół Szkół Gminnych w Gawłowie im. Mikołaja Kopernika

  • COVID-19
  • STRONA GŁÓWNA
  • SZKOŁA
    • Aktualności – szkoła
      • Witamy wakacje!
    • LEKKI TORNISTER
    • HISTORIA NASZEJ SZKOŁY
    • PATRON
    • STATUT
    • DYREKCJA
    • GRONO PEDAGOGICZNE
    • SAMORZĄD UCZNIOWSKI
    • RADA RODZICÓW
    • NASZA MISJA I WIZJA
    • Informacja dotycząca wiadomości elektronicznych
    • GALERIE
    • KONTAKT
  • PRZEDSZKOLE
    • AKTUALNOŚCI – PRZEDSZKOLE
    • GODZINY OTWARCIA PRZEDSZKOLA
    • REALIZOWANE PROJEKTY
      • PROJEKT EKOLOGICZNY „TEN SMO(K)G TO NIE BAJKA”
        • GALERIA
        • SPRAWOZDANIE Z PROJEKTU
    • RAMOWY ROZKŁAD DNIA
    • REKRUTACJA
    • STATUT – PRZEDSZKOLE
    • FACEBOOK PRZEDSZKOLNY
    • ARCHIWUM
  • DLA UCZNIÓW
    • PODZIAŁ GODZIN
    • Egzaminy
    • Zielona szkoła
    • ZAJĘCIA POZALEKCYJNE
    • PRACOWNIA KOMPUTEROWA
    • ŚWIETLICA
    • BIBLIOTEKA
      • Pasowanie na czytelnika
    • NASZE KLASY
  • DLA RODZICÓW
    • Zebrania z rodzicami
    • Harmonogram z WZO
    • Informacja dotycząca wiadomości elektronicznych
    • Dni wolne od zajęć edukacyjnych
    • Egzaminy
    • Zielona szkoła
    • LEKKI TORNISTER
  • DLA NAUCZYCIELI
    • Terminarz pracy Rady Pedagogicznej
    • Harmonogram z WZO
  • Rekrutacja 2019/20
  • Rekrutacja do przedszkoli i szkół – 2021/2022
  • PRACA I OSIĄGNIĘCIA
    • PROGRAMY
    • PROJEKTY
    • SUKCESY
    • PRZYJACIELE I PARTNERZY
  • Projekty
    • REGULAMIN REKRUTACJI I UDZIAŁU UCZNIÓW GRANT 3
    • Dokumenty dotyczące udziału w projekcie GRANT 3
    • PROJEKTY
  • SPORT
    • PAWEŁ PIĘTAK NASZYM GOŚCIEM!
    • Puchar MBLPR za sezon 2017/18!!!
  • Kalendarz roku szkolnego 2021/22
  • COVID-19
    • Procedury bezpieczeństwa Szkoły Podstawowej z Oddziałami Sportowymi w Gawłowie podczas COVID-19
  • Rodo
    • INFORMACJA O WYZNACZENIU INSPEKTORA OCHRONY DANYCH (IOD)
    • INFORMACJA O WYZNACZENIU INSPEKTORA OCHRONY DANYCH W ZESPOLE SZKÓŁ GMINNYCH IM. M. KOPERNIKA W GAWŁOWIE
    • KLAUZULA INFORMACYJNA DOT. MONITORINGU WIZYJNEGO
    • INFORMACJA RODO DLA RODZICÓW I OPIEKUNÓW DZIECI/UCZNIÓW
    • INFORMACJA RODO DLA OSÓB INNYCH NIŻ DZIECI I ICH OPIEKUNOWIE, KTÓRYCH DANE PRZETWARZA PLACÓWKA
  • Deklaracja dostępności

PROJEKTY

Naukowa ekspedycja w Gminie Bochnia

Szkoła Podstawowa w Gawłowie

 

Ogólnym celem projektu jest podniesienie jakości procesu kształcenia i wzmocnienia atrakcyjności oferty edukacyjnej Szkoły Podstawowej w Gawłowie.  Poprzez organizację zajęć wyrównawczych, zajęć rozwijających zainteresowania uczniów, przeprowadzenie szkoleń dla kadry nauczycielskiej i doposażenie szkoły w nowoczesne pomoce dydaktyczne zostanie podniesiony poziom kształcenia. Uczniowie  rozwiną swoje  kompetencje kluczowe, umiejętności uczenia się, zwiększą kreatywność co w znacznym stopniu ułatwi im zdobywanie dalszego wykształcenia i radzenia sobie w dorosłym życiu.

Celem szczegółowym projektu jest rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów (zajęcia: ICT,

matematyczno-przyrodniczych, kreatywności, innowacyjności, praca zespołowa, rozwijanie zindywidualizowanego podejścia do ucznia, szczególnie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz rozwijanie kompetencji uczniów niezbędnych na rynku pracy).

W ramach projektu zrealizowane zostaną następujące zadania:

Zajęcia wyrównawcze

Zajęcia wyrównawcze z matematyki dla uczniów klas I-III -2 grupy (od 3 do 8 osób)  2 godz. w tygodniu

Zajęcia wyrównawcze z matematyki dla uczniów klas IV-VI -2 grupy (od 3 do 8 osób)  2 godz. w tygodniu

Celem zajęć jest wyrównywanie  umiejętności i utrwalenie materiału z matematyki tak, aby uczeń mógł aktywnie  uczestniczyć w lekcjach  oraz potrafił wykorzystać wiedzę matematyczną do rozwiązywania problemów z życia codziennego

W ramach  zajęć doskonalona jest:

  • sprawność rachunkowa (cztery działania arytmetyczne, kolejność wykonywania działań),
  • umiejętność logicznego myślenia i rozwijanie pamięci,
  • zdolność samodzielnego rozwiązywania prostych zadań, wyrabianie nawyku korzystania z różnych źródeł informacji,
  • umiejętność czytelnego przedstawiania sposobów rozwiązywania zadań i podawania wyników,
  • kształcenie myślenia i jasnego formułowania odpowiedzi,
  • umiejętność sprawnego posługiwania się i korzystania z kalkulatora, różnych programów komputerowych

Zajęcia rozwijające:

2  grupy zajęć przyrodniczych dla klas I-III  Tropiciele 

2 grupy zajęć przyrodniczych dla klas IV-VI Odkrywcy

Zajęcia przyrodnicze  mają  na celu przeprowadzanie prostych doświadczeń, eksperymentów i obserwacji. Kształtowanie umiejętności stawiania hipotez i sprawdzania ich prawdziwości. Zaciekawienie uczniów zachodzącymi zjawiskami w otaczającym ich świecie. Poznawanie przyrody w aktywnym działaniu z elementami zabawy i przeżywania. Rozwijanie pozytywnych emocji i twórczego myślenia. Uczniowie potrafią  bezpiecznie przeprowadzić proste doświadczenia i eksperymenty. Metody pracy jakie są stosowane to działania praktyczne,  praca w grupie, techniki pamięci,  gry i zabawy, eksperyment, hodowla roślin                    i zwierząt.

Zajęcia również przybierają  inne formy pracy  np.:

  1. a) realizacja projektów edukacyjnych,
  2. b) wydarzenia w szkolne o charakterze edukacyjnym np. festiwale nauki, konkursy,
  3. c) warsztaty na przerwie,
  4. d) wycieczki szkolne ( instytucje o charakterze edukacyjnym, muzea)

Zajęcia odbywają  się oprócz pracowni przyrodniczej również  w pracowni komputerowej, minimum raz w miesiącu. Dla każdej z grup został opracowany szczegółowy program zajęć z wykorzystaniem materiałów, scenariuszy, które są produktami już zrealizowanych projektów EFS.

Tematy projektów do realizacji:

Pogoda

Las

Woda

Opisuję, obserwuję.

Hodowle roślin, zwierząt.

Podróż po wszchświecie

2 grupy zajęć matematycznych dla klas I-III  Kuźnia Talesa

1 grupa zajęć matematyczno-technicznch   Studio projektu

 

Celem zajęć rozwijających z matematyki  jest :

  • rozwijanie matematycznej wiedzy, rozbudzanie naturalnej aktywności, twórczego myślenia,
  • stwarzanie uczniom możliwości do osiągania sukcesów, uzmysłowienie uczniom roli jaką pełni matematyka w życiu codziennym.

 

Zajęcia wdrażają do rozwiązywania problemów matematycznych, praktycznego stosowania zdobytej wiedzy w sytuacjach konkretnych (ważenie, mierzenie, kupowanie i płacenie, wskazania zegara, termometr, kalendarz), pokazują jak radzić  sobie w sytuacjach życiowych wymagających obliczania działań matematycznych.  Ciekawe, aktywne zajęcia  motywują  do nauki, kształtują pozytywne nastawienie do podejmowania wysiłku intelektualnego oraz postaw dociekliwości. Na zajęciach są stosowane różne metody i  formy pracy. Jest to praca w grupie, praca projektem, gry i zabawy z wykorzystaniem programów komputerowych. Przez cały czas projektu będzie prowadzona matematyczna liga zadaniowa. Na koniec projektu zostanie przeprowadzony konkurs matematyczny o tytuł EU-geniusza. Zajęcia będą się odbywać oprócz pracowni matematycznej  również  w pracowni komputerowej, minimum raz w miesiącu. Dla każdej z grup został opracowany szczegółowy program zajęć z wykorzystaniem materiałów, scenariuszy, które są produktami już zrealizowanych projektów EFS.

Tematy projektów do realizacji:

Matematyka w sklepie

Matematyka na poczcie

Matematyka w przyrodzie

Matematyka w architekturze

Zabawa figurami

Łyk statystyki

Projektujemy pokój

2 grupy zajęć informatycznych – Net Klub

Zajęcia informatyczne mają  na celu rozwijanie u uczniów umiejętności wykorzystania posiadanych wiadomości podczas wykonywania zadań i rozwiązywania problemów z wykorzystaniem IT. Uczniowie poznają  graficzne programy komputerowe GIMP, Inkscape, „Silk”. Rozpoczną też  zajęcia programistyczne o charakterze rozwijającym z programowania w środowisku „Baltie ” Zajęcia odbywają się w pracowni komputerowej.

Zajęcia wyrównawcze oraz rozwijające nawiązują do wcześniej realizowanych projektów EFS  „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych Gminy Bochnia” oraz ,,Dobry start kluczem do przyszłości”.

Nauczyciele na zajęciach będą wykorzystywać zakupione w tych projektach pomoce jak i wykorzystają opracowane scenariusze zajęć.

Konkursy , które zostaną przeprowadzone w trakcie projektu:

Liga zadaniowa

Konkurs matematyczny o tytuł Eu-genusza

Konkurs przyrodniczy – Nasze obserwacje

Konkurs na eksperyment przyrodniczy

Konkurs informatyczny

Organizacja  Festiwalu Nauki

Wyjazdy : Centrum Nauki Kopernik w Warszawie

Muzeum Inżynierii w Krakowie

Ogród Botaniczny w Krakowie

Ogród ZOO w Krakowie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Naukowa ekspedycja w Gminie Bochnia

Klasa VII Szkoły Podstawowej w Gawłowie oraz II i III gimnazjum

 

 

Ogólnym celem projektu jest podniesienie jakości procesu kształcenia i wzmocnienia atrakcyjności oferty edukacyjnej Gimnazjum w Gawłowie. Realizacja zajęć projektowych wpłynie na wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów, wzmocni  wszechstronny i harmonijny rozwoju gimnazjalistów ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju kompetencji kluczowych w zakresie przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i technologii informacyjnej. Celami  szczegółowymi  projektu będzie wyrównywanie wiedzy i umiejętności  uczniów, którzy mają trudności w nauce oraz stymulowanie i ujawnianie różnych uzdolnień i zainteresowań uczniów. Poprawa kompetencji kluczowych wśród uczniów. Podniesienie atrakcyjności oferty edukacyjnej  poprzez umożliwienie im korzystania z nowoczesnych środków multimedialnych oraz zmianę metod pracy z uczniem – skuteczniejszych niż tradycyjne. Podniesienie efektywności nauczania jest elementem niezbędnym do poprawy poziomu edukacji uczniów, polepszenia ich wyników na egzaminach zewnętrznych oraz uatrakcyjnienia oferty edukacyjnej szkoły.

Niezbędne jest też  polepszenie bazy dydaktycznej i wyposażenia szkoły w sprzęt i urządzenia przydatne w zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych. Przede wszystkim dotyczy to pracowni przedmiotowych, by możliwa była praca z uczniem oparta o metodę eksperymentu.

Poprzez organizację zajęć wyrównawczych, rozwijających, szkolenia dla nauczycieli i uzupełnienie bazy dydaktycznej   zostanie stworzona możliwość  uzupełnienia, poszerzenia i przypomnienia wielu zagadnień z podstawy programowej dla uczniów z trudnościami w nauce. Uczniowie zdolni będą mogli rozwijać swoje zainteresowania . Będą to zajęcia służące lepszemu przygotowaniu uczniów  do dalszych etapów kształcenia i poruszania się na rynku pracy, w obszarach obejmujących m.in.:

kształtowanie kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy, rozbudzanie kreatywności i innowacyjności, przełamywania barier i ograniczeń wynikających z niepełnosprawności lub z zaburzeń rozwoju, wyrównywania ich szans edukacyjnych. W celu poszerzenia umiejętności uczniów w technikach IT powstanie platforma edukacyjna do porozumiewania się uczniów z nauczycielami w czasie realizacji zadań projektu.

 

Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze. 

Zajęcia  dla uczniów z problemami w nauce, uczniowie uzupełniają  podstawowe braki w nauce                  i umiejętnościach, są  motywowani do nauki.

2 grupy z matematyki (od 3 do 8 osób) 2 godziny w tygodniu

1 grupa z chemii (od 3 do 8 osób) 2 godziny w tygodniu

1 grupa z fizyki (od 3 do 8 osób) 2 godziny w tygodniu

 

Zajęcia rozwijające  będą prowadzone w bloku  zajęć Centrum Wspierania Aktywności Uczniów.

Zajęcia dla szczególnie uzdolnionych i zainteresowanych zdobywaniem dodatkowej wiedzy                       i umiejętności. Prowadzone  są metodami aktywnymi, zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe                              z dziedziny nauk matematyczno-przyrodniczych, przygotowują uczniów do praktycznego wykorzystywania wiedzy z wykorzystaniem gier edukacyjnych i programów multimedialnych. Zajęcia doskonalą umiejętności  sprawnego posługiwania się komputerem i TI. Wyzwalają  aktywność  twórczą uczniów. Zajęcia umożliwiają też uczniom zdobywanie wiedzy z zakresu przedsiębiorczości. W czasie zajęć młodzież uzyskuje niezbędne informacje dotyczące mechanizmów działania wolnego rynku i stosowania ich w praktyce. Poznają zagadnienia ekonomiczne, sposoby i metody prowadzenia działalności gospodarczej. W celu uzyskania jak najlepszych efektów w CWAU program zajęć będzie realizowany przez 6 nauczycieli przy 5 grupach zajęć rozwijających. 6 nauczyciel to nauczyciel informatyki, który będzie nauczycielem wspomagającym przy zajęciach w pracowni informatycznej. Do komunikowania się między nauczycielami i uczniami zostanie stworzona platforma e-lerningowa.

 GEOGRAFIA W WYMIARZE MULTIMEDIALNYM

1 grupa  (od 3 do 8 osób) 3 godziny w tygodniu

Celem zajęć jest rozwijanie zainteresowań uczniów – zainteresowań z zakresu geografii.

Zajęcia są prowadzone metodami aktywizującymi uczniów, wyzwalającymi w nich inicjatywę działania. Zajęcia przyczynią się także do rozwoju u uczniów kompetencji kluczowych z zakresu ICT. Zajęcia będą się odbywać w pracowni komputerowej (minimum raz w miesiącu).

EKSPERYMENTALNA  BIOLOGIA

1 grupa  (od 3 do 8 osób) 3 godziny w tygodniu

Dodatkowe zajęcia pozalekcyjne z biologii odbywają się z uczniami zainteresowanymi przedmiotem                i służą ogólnemu rozwojowi, dając im możliwość rozbudzenia zainteresowań i rozwijania talentów. Organizacja i przebieg tych zajęć różni się od typowych zajęć lekcyjnych. W pracy z uczniami wykorzystywane są metody praktyczne – doświadczenia, eksperymenty, obserwacje, pomiary. Uczniowie prowadzą obserwacje mikroskopowych komórek z wykorzystaniem gotowych preparatów jak i wykonanych samodzielnie. Zajęcia odbywają się w pracowni przyrodniczej, pracowni komputerowej , jak również w terenie. Uczestnicy poznają  pospolite gatunki roślin i wykonają zielniki.

Główne  cele zajęć to:

– rozwijanie zainteresowań biologicznych

– poznawanie różnorodności organizmów

– rozwijanie umiejętności samodzielnego poznawania świata przyrody.

Na zajęciach szczególną uwagę będzie się zwracać na samodzielną pracę uczniów np.

– doskonalenie technik mikroskopowania

– wykonywanie świeżych preparatów mikroskopowych

– prowadzenie doświadczeń biologicznych.

– formułowanie problemu badawczego, stawianie hipotezy badawczej i jej   weryfikacja.

– interpretowanie danych uzyskanych w wyniku doświadczeń.

– prowadzenie obserwacji przyrodniczych i formułowanie wniosków.

– prowadzenie obserwacji czynności życiowych organizmów.

– kształtowanie zachowań ukierunkowanych na ochronę środowiska   przyrodniczego i budzenie szacunku do przyrody. Zajęcia będą prowadzone metodami aktywizującymi uczniów, wyzwalającymi w nich inicjatywę działania.

CHEMIA  WOKÓŁ NAS

1 grupa (od 3 do 8 osób) 3 godziny w tygodniu

Na zajęciach uczniowie  zapisują w postaci wzorów i równań reakcje chemiczne, rozwiązują zadania rachunkowe oparte na podstawowych prawach chemicznych w odniesieniu do sytuacji z życia codziennego, wykonują  modele wybranych związków chemicznych. Przygotują i wykonają   proste doświadczenia chemiczn , które będą miały na celu nauczenie terminologii i metod laboratoryjnych. Wszystkie doświadczenia w atrakcyjnej formie wprowadzą pojęcia z zakresu chemii, dzięki czemu nauka stanie się ciekawą zabawą .Nie zabraknie  też „Chemii na wesoło” – czyli gier dydaktycznych, kalamburów, rebusów i programów komputerowych.

 

 

 

FIZYKA  Z ASTRONOMIĄ czyli KLUB  FENIKSA

1 grupa  (od 3 do 8 osób) 3 godziny w tygodniu

Celem zajęć jest rozwijanie zainteresowań uczniów – zainteresowań z zakresu fizyki. Zajęcia dostarczają uczniom wiedzy na temat ciekawego i efektywnego spędzania czasu wolnego wśród doświadczeń z fizyki. Zajęcia są prowadzone metodami aktywizującymi uczniów, wyzwalającymi w nich inicjatywę działania. Zajęcia przyczynią się także do rozwoju u uczniów kompetencji kluczowych z zakresu ICT. Zajęcia będą się odbywać w pracowni fizycznej, Szkolnym Obserwatorium Astronomicznym oraz pracowni komputerowej (minimum raz w miesiącu).

MATEMATYKA  W ŻYCIU CODZIENNYM

1 grupa  (od 3 do 8 osób) 3 godziny w tygodniu

Celem  zajęć jest rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań matematyką,   wyszukiwanie młodych talentów i opieka nad nimi, rozwijanie indywidualnych uzdolnień,   poszerzanie i pogłębianie wiedzy matematycznej ucznia,   budzenie zainteresowań w kierunku pracy naukowo – badawczej,  rozwijanie wyobraźni geometrycznej, przestrzennej i dynamicznej,    nabywanie umiejętności wykorzystywania komputera do wyszukiwania ciekawych informacji,  pokazywanie użyteczności matematyki w otaczającym nas środowisku,  wdrażanie uczniów do samodzielnego rozwiązywania problemów,  doskonalenie sprawności rachunkowej.

W tym celu uczniowie będą pracować metodą projektu realizując kilka tematów wiodących na zajęciach:

Moje przedsiębiorstwo

A może giełda?

Szachy czy to tylko gra?

Dla każdej z grup zostanie opracowany szczegółowy program zajęć z wykorzystaniem materiałów, scenariuszy, które są produktami już zrealizowanych projektów EFS.

Konkursy do  przeprowadzenia w ramach projektu:

Matematyczny

Fizyczny

Biologiczny

Chemiczny

Informatyczny

Festiwal Nauki

Wyjazdy : Centrum Nauki Kopernik w Warszawie

Muzeum Inżynierii w Krakowie

Ogród Botaniczny w Krakowie

 

 

 

 

 

 

NAJNOWSZE WYDARZENIA

  • I i II miejsce w Gminnych Igrzyskach Młodzieży w piłce siatkowej!🥇🥈👏👏🏐🏐

    Dzisiaj w Hali Sportowej w Łapczycy odbyły się ...
  • Program „Asy Internetu”

    Dzisiaj uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w...
  • Podsumowanie IX edycji programu ,,mPotęga’’ w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.

    14 marca 2023 r. nasi uczniowie z klas IV-VI uc...
  • Tenis stołowy: I miejsce w grze podwójnej

    Wielkie gratulacje dla naszej drużyny z kasy V ...
  • Szaradziarskie potyczki uczniów klasy IV

    W szkolnej bibliotece miał miejsce Konkurs Szar...

Z ŻYCIA SZKOŁY

  • Aktualności
  • aktualności przedszkole
  • Bez kategorii
  • Biblioteka
  • Dla Rodziców
  • EDUKACJA ZDALNA W PRZEDSZKOLU
  • Galerie
  • GRUPA KRASNOLUDKI – "TAJEMNICE LUDZKIEGO CIAŁA W PRZEDSZKOLNYM LABORATORIUM WIEDZY"
  • GRUPA SMERFY – "MAŁY ARTYSTA"
  • GRUPA TYGRYSKI "EKSPERYMENTUJ Z NAMI"
  • Ogłoszenia
  • Projekty
  • Przedszkole
  • Rodo
  • Sport

ARCHIWUM

  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • wrzesień 2018
  • czerwiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • luty 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • listopad 2017
  • październik 2017
  • wrzesień 2017
  • grudzień 2012

© 2017 Zespół Szkół Gminnych im. Mikołaja Kopernika w Gawłowie

TOP Skip to content
Open toolbar UŁATWIENIA

UŁATWIENIA

  • Powiększanie tekstuPowiększanie tekstu
  • Pomniejszanie tekstuPomniejszanie tekstu
  • Odcienie szarościOdcienie szarości
  • Wysoki kontrastWysoki kontrast
  • Negatyw kontrastNegatyw kontrast
  • Jasne tłoJasne tło
  • Linki podkreśloneLinki podkreślone
  • Czytelne czcionkiCzytelne czcionki
  • Reset Reset